Stiri si Comunicate - Arhivă
  • Afiseaza filtre
    • Selecteaza data:
    • Selecteaza categoria:
    • Selecteaza tipul:

Detalii Ştire

79 de grădinițe și școli din municipiul Constanța funcționează în clădiri construite înainte de 1978

vineri, 29 ianuarie 2021

Inapoi
thumbnail (3)

79 de grădinițe și școli din municipiul Constanța funcționează în clădiri construite înainte de 1978. Dintre acestea, doar 15 au fost expertizate tehnic în ultimii 5 ani.

Președintele Comisiei pentru reducere a riscului seismic, viceprimarul Ionuț Rusu:

„Fiecare clădire în care se desfășoară activități didactice care se află în patrimoniul administrației publice locale va fi evaluată tehnic. Vom vedea, în urma rapoartelor de expertiză, în funcție de încadrarea acestora în clase de risc seismic, unde se impun intervenții urgente. Siguranța copiilor noștri reprezintă o prioritate pentru noi. Nu putem să trecem nimic cu vederea!”

În același timp, echipele municipalității realizează inventarul tuturor clădirilor publice cu potențial risc seismic din municipiul Constanța.

Expertize tehnice se vor efectua și la imobilele aflate în administrarea R.A.E.D.P.P. Constanța. Acestea sunt amplasate preponderent în zona peninsulară și centrală a orașului și sunt construite în prima jumătate a secolului al XX-lea, după proiecte tehnice elaborate fără prescripții tehnice de protecție antiseismică. În urma rapoartelor de expertiză se vor stabili intervențiile necesare și se va realiza încadrarea acestor imobile  în clase de importanță și risc seismic.

Comisia pentru reducerea riscului seismic, recent înființată la nivelul Primăriei Constanța, se întrunește săptămânal. Scopul acestei comisii este identificarea celor mai bune instrumente și soluții pentru punerea în siguranță a patrimoniului natural și construit de pe teritoriul municipiului Constanța pentru protejarea cetățenilor, creșterea calității vieții și pentru prevenirea, gestionarea și reducerea riscurilor generatoare de situații de urgență specifice, respectiv seism, alunecări de teren etc.