Vești bune pentru persoanele care intenționează să-și branșeze clădirile la rețelele de utilitate publică. Primăria Municipiului Constanța, prin SC Confort Urban SRL, a inițiat o nouă procedură de autorizare pentru lucrările de racord/branșament executate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă pe raza municipiului Constanța. Începând de luna aceasta toate lucrările de racord/branșament care se desfășoară pe domeniul public vor fi autorizate doar de către administratorul drumului public – SC Confort Urban SRL (strada Vârful cu Dor nr. 10) – în baza unei cereri și a mult mai puține documente decât erau solicitate până în prezent:
• Aviz tehnic de racordare, plan de amplasare în zonă și plan de situație vizat de către furnizorul de utilități la care se dorește realizarea branșamentului/racordului;
• Dovada deținerii imobilului unde se va executa branșamentul/racordul (extras de carte funciară/act de proprietate etc. - copie simpla semnată conform cu originalul de către beneficiar/investitor);
• Aviz administrator/ deținător rețea:
- Gaze naturale (Distrigaz-Sud Retele );
- Electricitate (E-Dobrogea Distribuție SA);
- Apă/Canal (RAJA SA).
Notă: În cazul în care branșamentul/racordul se face la una din rețelele mai sus menționate, nu mai este necesară emiterea unui nou aviz.
• Formular „Aviz tehnic de spargere” - completat cu datele beneficiarului, tipul lucrării tehnico-edilitare și societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 3 din HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază - 2 exemplare;
• Formular „Convenție de calitate și garanție” - completată cu datele societății ce execută lucrarea de bază (conform anexei nr. 4 conform HCL 189/2017), însușit de către executantul lucrării de bază - 2 exemplare;
• Memoriu tehnic justificativ avizat de un verificator autorizat;
• Plan de încadrare în zonă (scara 1/2000) avizat de un verificator autorizat;
• Plan de situație (scara 1/200, 1/500) avizat de un verificator autorizat;
• Detaliu de refacere (conform HCL 189/2017);
• Angajamentul refacerii domeniului public (contract de refacere cu o societate specializată conform HCL 189/2017 etc.);
• Dovada achitării taxei de autorizare.
Odată cu implementarea noii proceduri au fost reduse numărul de acte, costurile alocate pentru obținerea avizelor și timpul necesar pentru emiterea autorizației.