Social

ALOCAȚIE DE STAT PENTRU MINORII CETATENILOR STRAINI SAU APATRIZI CARE PROVIN DIN ZONA CONFLICTULUI ARMAT DIN UCRAINA

Se depune la primăria unde solicitantul are domiciliul stabil sau reședința înscrise în cartea de identitate/PERMISUL DE ȘEDERE TEMPORAR

CERERILE DE SOLICITARE ALOCATIE DE STAT SE PRIMESC, FIE FIE ON-LINE,  FIE LA SEDIUL INSTITUȚIEI (Str. Unirii nr.104, mun. Constanța), ÎNTRE 01-25  ale lunii, DE LUNI, PÂNĂ VINERI, între orele 08.00 -12.00

Primăriile au obligaţia să verifice documentaţia depusă de solicitanţi şi să transmită agenţiilor teritoriale dosarele complete, cu toate documentele justificative corespunzătoare dreptului solicitat.

Pentru minorii cetatenilor straini sau apatrizi care provin din zona conflictului armat din Ucraina, dreptul poate fi solicitat de către persoana îndreptățită sau, după caz, de reprezentantul legal

ACTE NECESARE PENTRU ÎNTOCMIREA DOSARULUI:

1. Cerere tip

Formularul tipizat anexa la Norma de aplicare aLEGII nr. 61 din 22 septembrie 1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare

2.Permis de ședere temporar minor pentru care se solicita alocația de stat

Obligatoriu

3. Certificat naștere copil

 

4.Permis/Permise de ședere temporar parinte/părinți minor

Obligatoriu

5.DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE privind certificarea faptului ca minorul se afla in intretinerea parintelui sau a reprezentantului acestuia

 

ANEXA NR. 1 din Ordin 1875-05.08.2024 pentru aprobarea modelelor formularelor necesare acordarii unor beneficii de asistenta sociala pentru cetatenii straini sau apatrizi care provin din zona conflictului armat din Ucraina

6.DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
privind dovedirea faptului ca locuiesc la adresa inscrisa in permisul de sedere temporara

 

ANEXA NR. 2 din Ordin 1875-05.08.2024 pentru aprobarea modelelor formularelor necesare acordarii unor beneficii de asistenta sociala pentru cetatenii straini sau apatrizi care provin din zona conflictului armat din Ucraina

OBSERVAȚIE:Beneficiarii au obligatia ca, din 3 in 3 luni, incepand cu luna depunerii cererii, sa declare LA AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU PLĂȚI ȘI INSPECȚIE SOCIALĂ CONSTANȚA faptul ca locuiesc la adresa inscrisa in permisul de sedere temporara, sub sanctiunea suspendarii beneficiului social.

 

7.Declarații - referitoare la fals în declarații și declarație ambii părinți privind protecția datelor cu caracter personal conform regulament UE

Formular tipizat

8. Extras de cont

- în cazurile în care se dorește plata alocației în cont curent personal sau cont de card se va atașa extras de cont de la una dintre următoarele unități bancare:
BCR, BRD, CEC Bank, PROCREDIT Bank, BANCA TRANSILVANIA, ING Bank, ALPHA Bank, OTP Bank, PIREUS Bank, RAIFFEISEN Bank, UNICREDIT Bank, PATRIA Bank, INTENSA SANPAOLA Bank, IDEA Bank, GARANTI Bank, BANCA ROMÂNEASCĂ, CREDIT AGRICOLE, LIBRA Bank, TECHENTURES Bank.

5.Certificat de căsătorie

Unde este cazul

6. Hotărâre de divorț și încredințare minor

Unde este cazul

7. Alte hotărâri, documente, după caz (de exemplu: hotărâre de încredințare pentru copiii aflați în plasament, hotărâre judecătorească de adopție, etc)

Unde este cazul

 

Alocaţia de stat pentru copii este o formă de ocrotire a copilului pe care statul o acordă tuturor copiilor, fără discriminare.

Titular al dreptului la alocaţia de stat este copilul, însă alocația se plăteşte unuia dintre părinţi.

Ordonanta de urgenta nr. 97/2024 privind acordarea de sprijin si asistenta umanitara de catre statul roman cetatenilor straini sau apatrizilor aflati in situatii deosebite, proveniti din zona conflictului armat din Ucraina stabilește următoarele:

-        Beneficiaza de alocatia de stat pentru copii daca permisul de sedere temporara are inscrisa o adresa. Adresa prevazuta in permisul de sedere temporara se asimileaza domiciliului sau resedintei.

-        Alocatia de stat se acorda si in situatia in care copiii se afla pe teritoriul Romaniei insotiti de un singur parinte ori care se afla in ingrijirea unui reprezentant.

-        Alocatia de stat pentru copii se acorda pe baza de cerere insotita de copia permisului de sedere temporara in termen de valabilitate, precum si de o declaratie pe propria raspundere prin care certifica faptul ca minorul se afla in intretinerea parintelui sau a reprezentantului acestuia.

-        In cazul in care persoana detine documente doveditoare privind calitatea de reprezentant al minorului eliberate de autoritatile din Romania, prezinta copie si dupa aceste documente.
Cererea si documentele doveditoare se depun la unitatea administrativ-teritoriala pe a carei raza se afla adresa inscrisa in permisul de sedere temporara.

-        Dreptul la alocatia de stat pentru copii se stabileste cu luna urmatoare depunerii cererii.

-        Plata alocatiei de stat pentru copii se efectueaza in functie de inscrisurile din cuprinsul permisului de sedere temporara si de optiunea parintelui/reprezentantului, dupa cum urmeaza:

a) la domiciliu sau resedinta, pe baza de mandat postal, ori in cont bancar in cazul in care permisul de sedere temporara contine o adresa completa;
b) doar in cont bancar in cazul in care permisul de sedere temporara contine o adresa incompleta.

-        Parintii sau, dupa caz, reprezentantii minorilor au obligatia ca, din 3 in 3 luni, incepand cu luna depunerii cererii, sa dovedeasca faptul ca locuiesc la adresa inscrisa in permisul de sedere temporara prin depunerea unei declaratii pe propria raspundere la agentia pentru plati si inspectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti care efectueaza plata dreptului, fie prin mijloace electronice, fie prin inregistrare la sediul acesteia. Neprezentarea de catre parinte sau reprezentantul minorului a declaratiei pe propria raspundere atrage dupa sine suspendarea platii alocatiei de stat pentru copii, IAR reluarea platii alocatiei de stat pentru copii se face incepand cu luna urmatoare prezentarii declaratiei.

Cuantumurile alocaţiei de stat pentru copii, se actualizează prin hotărâre a Guvernului. Alocaţia de stat pentru copii nu este impozabilă şi nu poate fi urmărită silit decât în vederea recuperării sumelor plătite necuvenit cu acest titlu.

Cuantumurile alocaţiei de stat pentru copii sunt diferite în funcție de vârsta copilului și de încadrarea/neîncadrarea în grad de handicap.

Există două valori ale alocației:

 - alocație pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani şi 18 ani, precum şi pentru care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora;

- alocație pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani sau de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap și pentru pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 ani şi 18 ani, în cazul copilului cu handicap- are o valoare mai mare;

Cuantumul alocaţiei de stat pentru copii se majorează anual cu 100% din rata medie anuală a inflaţiei, începând cu data de 1 ianuarie 2020.

Exista două modalități de primire a cererilor de solicitare a alocației de stat, însoțite de documentele justificative și anume:

Modalitatea 1. Solicitantul se prezintă la sediul Direcției generale de asistență socială Constanța, situata pe str. Unirii nr. 104, mun. Constanța

-Persoanele responsabile primesc cererea prin care se solicită acordarea alocaţiei de stat pentru copii și documentația anexată și le verifică pentru a se stabili dacă sunt întrunite condițiile de eligibilitate. Dacă, urmare verificărilor efectuate, se consideră că sunt întrunite condițiile de egilibilitate, următoarea etapă este înregistrea acesteia în  Registrul informatic, dedicat aolcațiilor de stat, al Direcției generale de asistenţă socială Constanţa, de către personalul cu atribuții în gestionarea dosarelor de alocație de stat pentru copii, conform fișelor de post.

-După înregistrarea cererilor în programul informatic, cererile și documentele justificative atașate acestora, sunt scanate de catre personalul cu atribuții în gestionarea alocației de stat pentru copii.  Pentru  acordarea alocaţiei de stat pentru copii, lunar pesonalul cu atribuții întocmește borderouri centralizatoare care se încarcă, împreuna cu cererile primite în luna respectivă, pe platforma națională PCUe.

Pe baza documentelor transmise, Agenția județenă perntru plății și inspecție socială Constanța stabilește drepturile bănești cuvenite solicitanților și efectueaza plăți lunare a alocației de stat pentru copii.

Modalitatea 2. Solicitantul transmite cererea și documentele justificative pe o adresa de e-mail a Direcției generale de asistență socială Constanța, dedicată acestui scop.

 -Cererea prin care se solicită acordarea alocaţiei de stat pentru copii și documentația anexată este transmisa de solicitant către adresa de e-mail "aurelialeu@dgas-ct.ro". Mailul se înregistrează in programul informatic Tethys, după care e-mail este transmis către persoanele din cadul serviciului care au prevăzute în fișele de post atribuții referitoare la gestionarea acestui beneficiu social. Persoana căreia i-a fost repartizat mailul verifică cererea și documentele anexate pentru a se stabili dacă sunt întrunite condițiile de eligibilitate;

-În cazul în care mai sunt necesare documente sau trebuiesc aduse modificari sau completări, personalul cu atribuții informează solicitantul prin mail sau telefon despre neregulile sesizate în cererea de solicitare, în vederea remedierii;  

-Dacă, urmare verificărilor efectuate, personalul cu atribuții constată că sunt întrunite condițiile de egilibilitate, următoarea etapă este înregistrea cererii în  Registrul informatic dedicat gestionarii alocațiilor de stat;

FileTypeSizeUploaded onDownload
1. Informatii alocatie de stat copii refugiatiDOCX26,38 KB13 aug., 2024 Download
2. informare ІНФОРМАЦІЯ_ДЕРЖ_РОЗП_ДЛЯ_БІЖЕНЦІВ_ДІЙСНЕ 13.08.2024PDF214,21 KB13 aug., 2024 Download
3. F1 CERERE SOLICITARE ALOCATIE DE STAT TIMP 8 'PDF145,27 KB13 aug., 2024 Download
4. Anexa_1DOCX14,10 KB13 aug., 2024 Download
5. Anexa_2DOCX15,22 KB13 aug., 2024 Download
6. DECLARATII PRELUCRARE DATE.docxDOC37,50 KB13 aug., 2024 Download