Dacă doriți să obțineți autorizații/avize/beneficii pe cale electronică, fără să vă deplasați la ghișeele instituțiilor care furnizează astfel de servicii, utilizați Punctul de Contact Unic electronic!
Punctul de Contact Unic electronic este sistemul informatic care oferă cetățenilor și mediului de afaceri servicii ce pot fi accesate prin mijloace electronice, de la distanță, prin internet, în orice moment, indiferent de țara de origine a beneficiarilor.
Avantaje pentru utilizatorii PCUe
• Elimină mersul la ghișeu
• Diminuează durata de obținere a avizelor/autorizațiilor/beneficiilor
• Reduce costurile și timpul necesar pentru rezolvarea solicitărilor
• Reduce birocraţia
• Oferă un sistem de notificări privind soluționarea solicitărilor în termenul legal
• Prezintă un istoric centralizat al comunicării avute de către autoritatea compententă atât cu cetățenii cât și cu mediul de afaceri
• Asigură transparența și accesibilitea cetățenilor la serviciile oferite de către autoritățile competente
• Contribuie la creșterea gradului de satisfacție al cetățenilor în relația acestora cu autoritățile compentente.
Persoanele interesate de obținerea on-line a documentelor menționate mai sus trebuie să parcurgă următoarele etape:
Notă: citiți mai întâi manualele de utilizare publicate la sfârșitul paginii
Pasul 1. Se accesează platforma http://edirect.e-guvernare.ro
Pasul 2. Crearea contului - se merge la secțiunea CONT NOU - Cont persoană fizică - Se completează rubricile din secțiune cu datele personale, după aceea se alege un nume de utilizator și o parolă. Confirmarea creării contului se primește pe adresa de e-mail indicată de către solicitant. Se accesează link-ul primit în email-ul de confirmare, contul fiind astfel creat. Persoanele care au cont pe www.ghișeul.ro se pot loga pe platforma http://edirect.e-guvernare.ro cu acesta fără a mai fi nevoie să-și creeze un cont nou, selectând la autentificare ghiseul.ro.
Pasul 3. Conectare - Se merge la secțiunea CONECTARE.
- La secțiunea Autentificați-vă se selectează eDirect
- Se completează numele de utilizator și parola
- La secțiunea Selectare tip cont se bifează Cont personal.
Pasul 4. Depunerea documentelor - Se accesează Creează Solicitare. La secțiunea Instituție se caută „Primăria Municipiului Constanța”. Apoi se selectează tipul procedurii dorite, iar după selectarea tipului de procedură, la secțiunea Acțiune se poate consulta și încărca documentația necesară. După încărcarea documentației, dacă este cazul, pot fi transmise Observații în rubrica dedicată. Înainte de a apăsa pe butonul Lansează Solicitare, trebuie bifată căsuța „Sunt de acord ca AADR și instituția Primăria Municipiului Constanța să îmi folosească datele cu caracter personal!”. Apoi se apasă pe butonul Lansează Solicitare și astfel documentația a fost depusă. Apare imediat o notificare: „Solicitarea cu nr. PISEG #...împreună cu documentele depuse au fost înregistrate cu succes”.
Pasul 5. Preluarea documentației: După descărcarea documentelor de către Direcția de specialitate și înregistrarea solicitării în Sistemul Intern de Management al Documentelor, cetățeanul primește prin e-mail un mesaj prin care i se comunică atât numărul de înregistrare al solicitării generat de către platforma http://edirect.e-guvernare.ro (numărul PISEG), cât și numărul de întregistrare intern, generat de către Sistemul Intern de Management al Documentelor .
Pasul 6. Stadiul soluționării cererii poate fi urmărit pe platforma http://edirect.e-guvernare.ro la secțiunea Solicitările mele (folosind numărul PISEG).
Pasul 7. După soluționarea cererii și urcarea documentelor de către Direcția de specialitate pe platforma http://edirect.e-guvernare.ro, cetățeanul primește prin e-mail un mesaj prin care este înștiințat că cererea i-a fost soluționată. Documentul final poate fi descărcat de pe platformă.